APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Tuesday 14 February 2012

APODAHJADI:Pemandu Perempuan Nie Sopan Santun Ke?


Ok la.. saja nk tau andainya..

korang kat laluan yg sempit.. kat depan ada kereta.. korang park tepi bg dia lalu dulu.

49/50 lelaki biasa akan akan angkat tangan@senyum tanda terima kasih tapi.
99/100 perempuan aku jumpa takkan pandang kat kau langsung.. apatah lg angkat tangan..

korang kat laluan sempit tetiba kereta depan berenti kejap samada hantar kawan atau ambil barang, kau terpaksa tunggu dekat 1minit lebih...

49/50 lelaki biasa akan akan angkat tangan tanda minta maaf.
99/100 perempuan aku jumpa takkan pandang kat kau langsung.. apatah lg angkat tangan..

kau sedang mamandu tetiba ada kereta tetiba mencelah masuk dari simpang... kau brek mengejut dan HON kuat2 sebab kau hampir terlanggar dia...

49/50 lelaki biasa akan akan angkat tangan tanda minta maaf.
99/100 perempuan aku jumpa takkan pandang kat kau langsung.. apatah lg angkat tangan..

kau tgh bwk kereta, tetiba kereta depan break maybe ada benda melintas depan dia atau apa2 je... kau kat blakang pun brek emergency dengan hon..

49/50 lelaki biasa akan akan angkat tangan tanda minta maaf.
99/100 perempuan aku jumpa takkan pandang kat kau langsung.. apatah lg angkat tangan..

p/s sayer pernah bawak moto kat laluan sempit k.trengganu, folow moto perempuan kat blakang. laluan sangat sesak aritu dan berhimpit, tetiba tanpa bagi isyarat sah sebuah kenderaan, dengan selambanya dia membelok. sayer dengan sangat suka tindakan beliau cuba mengelak dan terlanggar beliau. segala hormatnya aku panggil beliau. yang lalu aku jatuh macam nangka tergolek bersama motosikal. tergolek golek tengah jalan. masa aku nak bangun. aku tengok kereta kat depan menghala ke arah aku. aku fikir mati jer masa tue dan tetiba kereta tue bereak kecemasan. aku terduduk terkesima. terkejut. terima kasih kat orang ramai yang membantu aku.

perempuan tue??? buat aper???

dia dengan selambanya parking kat kedai goreng pisang tak jauh dari tempat kemalangan aku dan terus pegi beli goreng pisang. tiada kata maaf, pertoloongan, kata kata semangat buat mangsa...salah saper??? dia tengok dari jauh jer. kos baiki kerosakan moto aku hampir RM 300 dan tiada bayaran ganti rugi perempuan tue bagi. dia naik moto ego baru. berlagak sangatlah kan.Salah akukah???...aku tak maki pun perempuan tue. sebab tengah terkejut.

aku trauma terus dengan perempuan..siyus!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...