APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Friday 28 October 2011

Lifestyle: Sepintas Lalu Di Pasar Cari Jodoh Shanghai

Anda rasa kesepian?. Setiap malam menantikan ader sesaper yang mesej or at least just a missed call is enough?. Atau menantikan jodoh dan nak kahwin?

Jom kita ke PASAR MENCARI JODOH KAT SHANGHAI



"Perempuan, lahir 1981, tinggi 1,62 meter, Ijazah Sarjana Muda, pengarah projek di syarikat asing, gaji bulanan melebihi RMB 10000, mencari seseorang yang dilahirkan antara 1974 dan 1982, gelar sarjana atau atas rasa tanggungjawab untuk keluarga." Ini adalah hanya salah satu daripada beribu-ribu helaian kertas yang menghiasi Pasar Mencari Jodoh Shangshai pada hujung minggu, apabila beratus-ratus ibu bapa tempatan datang ke sini untuk "mengiklankan" anak-anak tunggal mereka.

Tetapi manakala beratus-ratus orang menghadiri pasaran perkahwinan setiap hujung minggu, peluang sebenarnya mencari seseorang yang cukup tipis. "Saya telah datang ke sini setiap hujung minggu selama dua tahun, tetapi di sini adalah kadar kejayaan yang rendah," kata seorang ibu. "Ada orang datang selama empat atau lima tahun tetapi tidak pernah mencari seseorang."


SESAPER YANG NAK DAFTARKAN DIRI BOLEH KE SINI...ERM ADER BAGUS JUGA KALO ADER KAT MALAYSIA




sumber:fun

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...