APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Thursday, 6 December 2012

TERKINI: Wajah Suspek Tikam Penyokong PKR DISEBAR



Jom2.

Guna facebook. Guna blog. Guna twitter. Guna youtube. Gunakan seme medium yang wujud untuk jejak individu di atas bagi membantu siasatan. Kalau sesiapa yang kenal individu di atas juga, kita mohon berikan info dan maklumat. Rileks arh. Kita bukan tuduh2 oke. Kita letak as suspect means suspect la.


Bahkan kelihatan juga petugas2 PR dan penyokong2 PR cuba menghentikan provokasi dan menghalang serta menasihati penyokong2 kedua2 belah pihak bertenang. Walaupun yang sebenarnya penyokong2 bn je yang terlihat over-reacted.


video korang klik sini   videoo

atau tengok kat bawah




sumber

TERKINI: Samseng Serang Ceramah Merdeka Rakyat PKR Di Gombak

Ceramah Merdeka Rakyat PKR  yang berlangsung di Gombak telah diserang oleh segerombolan the devils we know.

Ramai jugaklah yang berdarah koyak baju itu dan ini. The Devils telah melakukan provokasi terhadap orang ramai yang datang ke Gombak dan betindak mahu naik ke pentas ceramah. Apa dahhh.

Aku selitkan gambar untuk tambah pedasssnyer.



kesan darah yang membasahi baju mangsa

Ketua cawangan PAS Air Panas, Gombak cedera dikepala DILEMPAR PASUU

Tuesday, 4 December 2012

WTF:THANKS Sebab Hilangkan Dara Saya

Melihat kepada remaja sekarang yang banyak terdedah dengan dunia luar melalui internet tanpa batasan memberikan mereka banyak pilihan dalam membuat keputusan. Sama ada ke arah yang lebih baik mahupun tidak.

Tapi remaja memang ada sifat ingin tahu yang tinggi dan mereka kebanyakannya mempercayai orang luar selain daripada keluarga mereka sendiri. Terutama perempuan. Ramai tanpa segan mengaku hilang DARA!!!. Eleh apalah sangat dara tu. Tengkorak ko berbulu. Memang tak penting. Tapi tindakan ko tu yang hilangkan DARA melalui saluran yang tak beul. Itu yang salah. Korang tengok la sendiri.

Sunday, 2 December 2012

Eh,Mengapa Rel Keretapi Banyak Batu Kerikil??



batu kerikil


Jika anda amati di sepanjang landasan kereta api biasanya terdapat batu kerikil yang terletak di bawah dan pada kanan dan kiri rel kereta api. Mengapa sengaja diletak dan apakah fungsinya?

            Fungsi batu kerikil pada rel kereta api adalah sebagai padatan pemberat. Dengan adanya lapisan batu kerikil ini rel dapat tetap berdiri dengan stabil. Sehingga kereta api yang berjalan di atasnya pun dapat berjalan dengan baik.

            Batu kerikil ini juga berfungsi untuk menyerap getaran (shock absorber) yang berlaku ketika kereta api sedang melalui. Sehingga goncangan yang berlaku ketika kereta api melintas dapat dikurangkan. Dan rel kereta api pun tidak cepat rosak dan boleh digunakan untuk masa yang lama.

            Fungsi seterusnya iaitu untuk menahan dan melancarkan aliran air di semasa hujan. Fungsi ini berperanan untuk mencegah berlakunya hakisan tanah atau hakisan pada tanah di sekitar rel kereta api.

            Dan yang terkini, batu kerikil juga berfungsi untuk menghalang tumbuhnya rumput di sekitar rel. Tumbuhnya rumput di sekitar rel boleh dapat secara langsung atau tidak langsung menyebabkan penggemburan tanah di bawahnya. Perkara ini tentunya dapat membahayakan kerana jika tanah di bawah rel tidak stabil maka akan dapat membahayakan perjalanan kereta api

[PICS] Sekitar Konvoi Motor Bersama Ustaz Azhar 2012

Pada 30 November 2012, telah diadakan konvoi motor bersama ustaz popular: Ustaz Azhar Idrus di GOng Badak Trengganu.SYABASSS. Cara yang baik untuk mendekati semua gologngan terutama orang muda kiter. YEAHHH.

Kat sini admin selitkan gambar2 semasa konvoi tersebut.



konvoi motor, ustaz azhar


























gaya muda ustaz ngan moto duke























test2 "sedak jugok naik mutor maha nieng" ha3

vroommmmmm ambik corner bohhh

Friday, 30 November 2012

18SX: Cara Gurls Di XXX Atas Motor Penumpang

Untuk gurls yang naik moto sebagai penumpang korang hati2 sket kan. Skang moto byk designnyer cenggitu. Seatnyer dinaikkan anglenyer supaya .....HA korang tengok kat bawah nih. Sajer2 jer bagi free kat rider tuh.Tapi ader gak yang suka kene cam tu. Wak2 tak suka tapi suka. Aper sajelah


Ehhhh kat bawah ni

TERHOT!!!Kisah Ultraman Yang Terlanjur...


aL KISAH  Ultraman masa bujang naik basikal

First time jumpa kekasih dan melamrnyer :D

Palestin Merdeka, Diiktiraf Negara Disambut Meriah Rakyat Selepas 65 Tahun Berjuang






Beribu-ribu orang meraikan kejayaan apabila Palestin memperoleh pengiktirafan daripada Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) sebagai sebuah negara selepas penantian selama 65 tahun.

Generasi muda Palestin pastinya akan mengingati tarikh penting berkenaan iaitu 29 November 2012.

Kejayaan itu menjadi kenyataan biarpun sekutu kuat Israel, Amerika Syarikat meningkatkan kempen agresif untuk menggagalkan undian Perhimpunan Agung.

Sebahagian besar perwakilan PBB mengundi mengiktiraf negara Palestin, satu kemenangan yang lama dicari rakyat Palestin tetapi kekalahan diplomatik memalukan bagi Amerika Syarikat. 

Semak saman Polis Trafik (PDRM) Melalui Online Dan SMS




Semak saman Polis Trafik (PDRM) Melalui Online Dan SMS

Sekarang ni kalau sape-sape yang nak check saman senang je. Semuanya dihujung jari je. Nak bayar saman melalui online pun boleh sekarang ni. Nak Admin tunjukkan macam mana cara nak check saman dan bayar saman? Ok. Admin tunjukkan macam mana. Sebab admin pun ader saman. Dua lagi. Aiyooo ambk ko bawak kete ikut sedap jer kan.

Infografik Perkahwinan Melayu Malaysia


musim skang nie cuti skolah dan juga musim buat anak. HA3 yelah ramai yang kawin. TAHNIAHBagi yang bakal melangsungkan perkahwinan tuh nie gambar utk korang. Infografik kawin.

Thursday, 29 November 2012

Mengapa Israel Tak Serang Malaysia??



1. Melihat dengan MATA HATI, di sebalik serangan fizikal di ga za, apa sebenarnya intention pihak zio nis yg cuba lakukan. Gaza tue besarnya, tau besarnya berapa? Utara ke Selatan 40km (jarak kl - shah alam) Timur ke Barat 7km (jarak cheras - KLCC). Penduduk 1.4 Juta orang di kawasan ga za shj. Tanah paleystin berpecah belah negaranya.

2. Kalau dilihat dari peta paleystin sekarang, kenapa ianya berpecah2? Mengapa pihak zi0ni$ tidak mengambil kesemua tanah paleystin? ataupun kalau dia nak ambik, kenapa negara paleystin tidak menjadi negara yang bersambung-sambung?

3. Jadik kesimpulan ringkas yg diamati, pihak zi0ni$ sengaja memecahkan sedikit demi sedikit negara paleystin kerana mereka tak mahu umat islam bersatu, mungkin jika bersatu, mmg sekejap shj is rayel akan boleh ditawan semula dengan mudah.

PROJEK!!!Amerika Rancang Serang Mekah, Madinah??






VIRGINIA: Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat (Pentagon) terpaksa mengakui bahawa SEOrang jurulatih di Kolej Pegawai Turus Tentera di Virginia, mengajar satu kursus menyokong ‘perang habis-habisan’ terhadap Islam selain menyarankan supaya kota Makkah dan Madinah dibom tanpa mengira nasib orang awam, pendedahan yang memberi malu besar kepada Washington.

Sukatan kursus yang boleh dipilih pegawai tentera tetapi tidak diwajibkan itu, jelas bertentangan dengan dakwaan yang berulang kali dibuat pentadbiran Presiden Barack Obama, bahawa usaha Amerika untuk memerangi keganasan tidak menyasarkan agama Islam.

Butir terperinci kursus yang diajar Leftenen Kolonel Matthew Dooley di kolej berkenaan, diperoleh blog Wired.com, Julai lalu.

Dooley dalam kursus itu menyatakan bahawa tindakan memusnahkan kota suci umat Islam, menyusul serangan bom nuklear, sama seperti yang dilakukan tentera Bersekutu di Hiroshima pada Perang Dunia Kedua dan serangan bom di Dresden, Jerman.

APE KES!!! Polis dan Tentera Sedang Kepung Kawasan Hutan


 gambar hiasan


1. Kepada pembaca saya di Kelantan.

2. Pihak tentera dan polis sedang mengepung satu kawasan di dalam hutan dekat Palekbang, Tumpat, Kelantan.

3. Kawasan telah dikepung sejak 2 hari lepas.

4. Bomba sedang menyedut air.

5. Satelit kaji bumi untuk membuat imbasan x tray ke kawasan terbabit dijangka akan melalui kawasan itu pada hari ini.

Friday, 20 July 2012

Penciptaan Nabi Adam A.S Part 3: Penyempurnaan

Penyempurnaan

Tubuh Adam mempunyai sembilan rongga atau liang. Tujuh liang di kepala dan dua di bawah badan iaitu dua mata, dua telinga, dua hidung, satu mulut, satu dubur dan satu uretra. Lima pancaindera dilengkapkan dengan anggota tertentu seperti mata untuk penglihatan, telinga untuk pendengaran, hidung untuk pengesanan bauan, lidah untuk perasa seperti masam, masin, manis dan pahit dan kulit untuk sentuhan bagi panas, sejuk, tekanan, kelikatan dan sakit.

Ketika Allah menjadikan tubuh Adam, tanah dicampurkan dengan air tawar, masin dan hanyir beserta api dan angin. Kemudian Allah resapkan Nur ke dalam tubuh Adam dengan pelbagai "sifat". Lalu tubuh Adam digenggam dengan genggaman Jabarut dan diletakkan di dalam Alam Malakut. Tanah itu dicampurkan lagi dengan istilah wangian dan ramuan dari Nur-Sifat Allah dan dirasmi dengan "Bahrul Uluhiyah". Kemudian, tubuh tersebut dibenam dalam "Kudral 'Izzah" iaitu sifat "Jalan dan Jammal" lalu disempurnakan tubuh tersebut.

Waktu kejadian manusia tidak disebut berapa lama walaupun melalui apa cara perhitungan sekalipun seperti dalam al-Quran: "Bukankah telah berlalu kepada manusia satu ketika dari masa (yang beredar), sedang dia (masih belum wujud lagi dan) tidak menjadi sesuatu benda yang disebut-sebut..." (76:1)

Membuka Hijab dan Melihat Jin


Kita boleh melihat jin jika ia menukarkan bentuknya tetapi tidak boleh melihat bentuknya yang asal sebagaimana firman Allah s.w.t bermaksud :

“Wahai anak-anak Adam! janganlah kamu diperdayakan oleh syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapa kamu dari syurga, sambil ia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka: aurat mereka (yang sebelum itu tertutup). Sesungguhnya syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka. Sesungguhnya Kami telah menjadikan syaitan-syaitan itu teman rapat bagi orang-orang yang tidak beriman.”  (Surah Al-A’raf Ayat: 27)

Al Hafiz Ibnu Hajar mengatakan, “kadang-kadang syaitan itu membentukkan dirinya dalam pelbagai bentuk, maka kita kadang-kadang dapat melihatnya. Ayat ini menyatakan kita tidak dapat melihatnya di dalam bentuknya yang asal.”

Al Imam Asy Syafie r.a mengatakan sebagaimana yang didengar oleh Ar Rabi’ yang diriwayatkan oleh Al Baihaqi r.a di dalam Kitab Manaqib Asy Syafie,“ Barangsiapa yang mengaku dia melihat jin kita tolak pengakuannya kecuali ia seorang Nabi.”

Walaubagaimanapun dapat kita buat satu kesimpulan bahawa seseorang itu dapat melihat jindalam bentuk yang lain tetapi tidak dalam bentuknya yang asli.

Nabi Muhammad s.a.w menjelaskan baginda ternampak Ifrit melintas baginga sewaktu baginda sedang sembahyang, sebagaimana sabdanya yang bermaksud :

Indah Malam Pertama Seorang Wanita Solehah





Cerita dibawah ini merupakan sebuah kisah nyata yang diceritakan oleh Syaikh Abdul Muhsin Al Ahmad ini terjadi di Abha, ibu kota Provinsi Asir Arab Saudi. Semoga ada manfaat yang bisa ambil dari sebuah cerita dibawah ini yang berjudul ” Kisah Malam Pertama Seorang Wanita Muslimah “

“Setelah melaksanakan shalat Maghrib dia berhias, menggunakan gaun pengantin putih yang indah, mempersiapkan diri untuk pesta pernikahannya. Lalu dia mendengar azan Isya, dan dia sadar kalau wudhunya telah batal.

Dia berkata pada ibunya : “Bu, saya mau berwudhu dan shalat Isya.”
Ibunya terkejut : “Apa kamu sudah gila? Tamu telah menunggumu untuk melihatmu, bagaimana dengan make-up mu? Semuanya akan terbasuh oleh air.” Lalu ibunya menambahkan : “Aku ibumu, dan ibu katakan jangan shalat sekarang! Demi Allah, jika kamu berwudhu sekarang, ibu akan marah kepadamu”
Anaknya menjawab : “Demi Allah, saya tidak akan pergi dari ruangan ini, hingga saya shalat. Ibu, ibu harus tahu “bahwa tidak ada kepatuhan kepada makhluk dalam kemaksiatan kepada Pencipta”!!

Ibunya berkata : “ Apa yang akan dikatakan tamu-tamu kita tentang mu, ketika kamu tampil dalam pesta pernikahanmu tanpa make-up?? Kamu tidak akan terlihat cantik dimata mereka! dan mereka akan mengolok-olok dirimu!

Anak nya berkata dengan tersenyum : “Apakah ibu takut karena saya tidak akan terrlihat cantik di mata makhluk? Bagaimana dengan Penciptaku? Yang saya takuti adalah jika dengan sebab kehilangan shalat, saya tidak akan tampak cantik dimata-Nya”.

Wednesday, 20 June 2012

Madrasah vs American School

DO you speak English? Che wah lebih kurang cenggitulahkan kalo kita try2 seppek Enggelish niew. Cam biasa la kan kalo people2 yang pandai2 byk yang berlagak bercakap english. Tak semua aku kata. Rakyat Malaysia umumnya bila sebut ko skolah maner... Skolah omputih terus PERGHHHH tapi bila sebut madrasah lak erm. Dalam pikirang kebanyakan orang yang rapuh cam roti gardinea tuh Heh eleh kolot2 nie blh ker seppek english. Boleh tak boleh korang tengok video ni

Penciptaan Nabi Adam A.S Part 2: Jenis Tanah Dan Bentuk Bahagian Tubuh


Gambar Hiasan

Tanah tempat bakal berdirinya Baitul Mugaddis
Tanah Bukit Tursina
Tanah Iraq
Tanah Aden
Tanah Al-Kautsar
Tanah tempat bakal berdirinya Baitullah
Tanah Paris
Tanah Khurasan
Tanah Babylon
Tanah India
Tanah syurga
Tanah Tha’if


Kata Ibnu Abbas :

1. Kepala Adam dari tanah Baitul-Muqaddis, kerana di situlah otak manusia,dan disitulah tempatnya akal.

2. Telinganya dari tanah Bukit Thursina, kerana dia alat pendengar dan tempat menerima nasihat.

3. Dahinya dari tanah Iraq,kerana disitu tempat sujud kepada Allah.

4. Mukanya dari tanah Aden, kerana disitu tempat berhias dan tempat kecantikan.

5. Matanya dari tanah telaga Al-Kautsar, tempat menarik perhatian.

6. Giginya dari tanah Al-Kautsar, tempat memanis-manis.

Jawapan Rasullullah S.A.W Tentang Dayus

DAYUS!!! Ko pukul perempuan!!!Biasakan dengar ayat2 "cinta nie". Lelaki mesti panas dengar ayat nie dan selalunya berakhir dengan sebuah "kesedapan" (pelempang sebiji). He3. Lelaki maner maner tak marah kene cucuk dengan ayat tue. Tapi per maksud dayus tue? Yang korang sebut2 kan tue terutama perempuan kat lelaki nie. Tahu ke maknanya. Jangan tanamkan maksudnya mengikut ideologi Barat.

Mari tau maksud Dayus nie jawapan Rasullullah S.A.W


Penciptaan Nabi Adam A.S Part 1:Malaikat Izrail Ke Bumi Mengambil Tanah


Betapa payahnya malaikat meminta tanah dari bumi…

Pada suatu ketika, Allah SWT menitahkan kepada malaikat Jibril supaya turun ke bumi untuk mengambil sebahagian tanahnya untuk mencipta Adam, Akan tetapi apabila beliau sampai ke bumi , bumi enggan membenarkan tanahnya diambil untuk dijadikan Adam, kerana bumi khuatir Adam jadi maksiat kepada Allah.

Lalu Jibril kembali ke hadrat Tuhan, ia tidak dapat berbuat apa-apa, mendengar sumpah bumi. Begitulah seterusnya, Allah memerintah malaikat Mikail, jawapan bumi masih sama dan selepas itu Allah memerintahkan malaikat Israfil, tetapi malangnya jawapan bumi masih tidak berganjak, dan masing-masin kembali dengan tangan yang hampa.

Lalu yang terakhir, Allah menyuruh malaikat Izrail turun ke bumi. Kata Allah: ” Hai Izrail engkaulah kini yang aku tugaskan mengambil tanah. Meskipun bumi bersumpah-sumpah dengan ucapan bagaimanapun jangan engkau mundur. Katakan bahawa kerjakan atas perintah dan atas namaKu. Apabila Izrail turun ke bumi dan menyampaikan perintah Allah kepada bumi, maka akhirnya barulah bumi mengizinkan akan tanahnya itu diambil. Setelah Izrail mengambil beberapa jenis tanah, kembalilah dia ke hadrat Allah.Lalu Allah berfirman :”Ya Izrail, pertama engkau yang Ku-tugaskan mengambil tanah, dan kemudian di belakang hari kelak akan kutugaskan engkau mencabut roh manusia.Maka khuatirlah Izrail kerana bimbang dibenci oleh uma manusia.

Tuesday, 19 June 2012

Nabi Muhammad S.A.W: Apa Yang Anda Tidak Tahu Tentang Baginda








Dome Rock of Palestine

Kebiasaannya semasa sekolah, sirah nabawiyah yang kita belajar dalam buku teks hanya menceritakan perkara-perkara asas tentang Nabi Muhammad S.A.W.

Untuk mengetahui lebih banyak dan mencintai Rasulallah(tak kenal maka tak cinta) mungkin kita kena berusaha sendiri contohnya pergi ke surau, masjid (mungkin ada diceritakan di dalam ceramah agama) atau pun buku-buku sejarah. Kali ini mengenai sejarah hidup Nabi Muhammad yang jarang diketahui(mungkin) oleh kita semua. Trivia:

1) Nabi Isa A.S pernah menceritakan rasul yang terakhir bernama Ahmad (yang terpuji)

2) Datuk nabi, Abdul Mutalib menamakan cucunya Muhammad. Sebelum ini tiada orang arab yang menamakan anak-anak mereka dengan nama Muhammad (yang terpuji)

3) Setelah kelahiran nabi Muhammad, api Majusi yang tidak pernah,terpadam(sekarang Iran). Sejak itu mereka tidak lagi boleh mengirim jin-jin untuk mencuri dengar perbualan malaikat-malaikat di langit.(ilmu ramalan)

4) Nabi dikirim pedalaman untuk disusukan, semua orang tidak mahu mengambil nabi kerana nabi seorang anak yatim. Halimah ibu susuan nabi sanggup dan sejak itu kambing-kambingnya menjadi gemuk

Friday, 15 June 2012

TERKINI:Buah Durian Tiada Duri




Aha, ini dia buah durian tanpa duri, ia dikenali dengan nama Durian gondol, berasal dari daerah Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesia. Keunikan buah ini terletak pada buahnya yang tidak memiliki duri seperti buah durian lain yang pada umumnya sehingga dapat mempermudah anda untuk mengupas dan memakannya.

Ciri-ciri buah durian tanpa duri aka Durian Gondol.

* Bentuk buahnya sekilas seperti tempurung kelapa, ukurannya sebesar buah melon dengan berat 800-900 gr. Buah matang mengeluarkan aroma khas durian. Ini memang durian, tapi tanpa duri! Rasa buahnya enak dan manis dengan kandungan gula 14 -15 derajat brix.
* Ketebalan isi buah 0,5 cm seperti isi buah durian tempatan pada umumnya dan berwarna kuning terang dengan produktif dapat mencapai 200 ? 400 kg/pohon/tahun. Tanaman ini mampu beradaptasi dengan baik di dataran rendah sampai sedang dengan ketinggian 250 ? 700 dpl.

Lifesytle:10 Fakta Menarik MEngenai Basikal Fixie



Fixie merupakan nama yang timbul daripada perkataan “fixed-gear” kerana basikal ini tidak mempunyai freewheel. Bermakna tidak seperti basikal lain, pengayuh basikal akan tetap berpusing ketika basikal ini bergerak. Oleh sebab ini basikal fixie tidak mempunyai brek dan untuk memberhentikan basikal ini haruslah menggunakan kaki bahkan ia boleh dikayuh mengundur.

Dalam artikel kali ini Amir ingin berkongsi 20 fakta menarik berkenaan basikal fixie ini:
  1. Basikal fixie ini mula diperkenalkan pada tahun 1950, baru-baru ini ia mula menjadi trend di kalangan remaja di Malaysia.
  2. Basikal fixie tidak mempunyai brek dan sesetengah negara mempunyai undang-undang melarang penggunaan basikal tanpa brek
  3. Untuk memberhentikan basikal fixie penunggang harus menggunakan tenaga yang kuat untuk menghalang pengayuh dari berpusing dan menyebabkan basikal itu bergelongsor. Perbuatan ini dipanggil sebagai “skidding”.
  4. Sesetangah penunggang fixie berpendapat basikal fixie ini dapat membantu penunggang mengayuh dengan lebih efisyen.
  5.  Basikal fixie tidak mempunyai gear.
  6.  Harga basikal fixie adalah dari RM500 ke ribuan ringgit bergantung kepada jenama dan kualiti basikal.\
  7.   Penunggang fixie mempunyai komuniti sendiri dimana mereka akan berkumpul dan menunggang basikal fixie beramai-ramai.
  8.  Seperti basikal BMX, fixie juga mempunyai skill atau trick yang tersendiri yang boleh dilakukan oleh penunggang yang mahir.\

Solat Lakonan Semata Mata

Time nak puasa datang ni saje nak post gambar nie. terutamanya bulan ramadhan nanti. he3 saper budak2 dulu penah buat terutamanya laki. Baik ngaku!!! Ha3


Saturday, 2 June 2012

Info Sihat: Senarai Harga Rawatan Gigi di Malaysia

Senarai harga rawatan Gigi yang disyorkan oleh Persatuan Doktor-doktor gigi Malaysia..

Di bawah ini senarai harga rawatan yang disyorkan oleh Persatuan Doktor-doktor gigi Malaysia yang dikeluarkan pada tahun 2007. Harga yang disyorkan ini adalah supaya klinik-klinik swasta dapat memberikan rawatan yang selamat dan mengikut panduan yang ditetapkan serta menjaga kualiti rawatan. Bahan-bahan pergigian serta jenis rawatan yang dibuat sekarang mestilah yang terkini dan mengikut peraliran zaman. Diharap ianya dapat memberi anggaran rawatan di klinik-klinik pergigian swasta di negara ini. Kebanyakan klinik ikut harga yang ditetapkan ini tetapi ada juga segelintir yang tidak mengikuti, samada terlalu murah ataupun terlalu mahal. Jadi untuk mengetahui dengan lebih lanjut berapakah harga yang di tetapkan bolehlah bertanya kepada klinik yang di kunjungi sebelum memulakan rawatan. Jadilah pengguna yang bijak..TANYA DULU HARGA RAWATAN SEBELUM DI RAWAT.”

1. Diagnosis
a. Consultation – 25 ke atas
b. X-ray periapical atau bitewing – 20 ke atas
c. x-ray panoramic atau cepahamoletric ( utk rawatan orthodontik) – 60 ke atas
d. x-ray occlusal – 40 ke atas

Friday, 1 June 2012

Koleksi Ayat Ayat Cinta Untuk Kekasih 3


1) diujung belahan dunia manapun kau berada aku akan menantimu, aku akan hadirkan panorama cinta yang kulukis dengan tinta emas yang kumiliki,aku akan hiasi dengan pita berwarna pink,

andai kau tau betapa rapi dan indahnya kukemas asa ini mungkin kau akan pulang manemuiku dalam keadaan apapun ,,,aku tak akan mengeluh ,

aku tak akan berkomentar tentang pulangmu dalam ragaku karena seperti janji kita dulu aku akan menerimamu apa adanya….

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2) gemuruh ombak dilautan luas tak mampu mengalahkan gemuruh dadaku ketika engkau menyapa,,,
 laut luas tak seluas cinta yang kumiliki,, tak seluas kasih yang kuciptakan buatmu aku akan selalu mengoleksi kisah hari hari kita yang entah sampai kapan akan terbentang dihadapan semua orang karena kita akan mengikrarkan kisah kasih diantara kita berdua..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3) resah dan gelisah terasa ketika detik detik terakhir engkau hadir,,kata yang aku nanti tidak juga tertuang ,,apakan mampu engkau ucapkan kata itu buatku???…aku tidak tau pasti apakah kau mampu atau tidak karena semua kata kata yang akan terucap sudah tertuang semua dari langkah dan gerakmu menghampiriku dalam hari hari terakhir ini

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kuasa Allah: Bayi Lahir Bersama Al-Quran Kecil


Sebelum ini banyak kita mendengar kisah bayi yang dilahirkan mempunyai tanda-tanda keagungan Allah SWT antaranya tulisan kalimah tauhid di bahagian betis bayi. Kini satu kejadian menakjubkan telah berlaku di mana seorang bayi telah dilahirkan bersama sebuah al-quran kecil di dalam genggaman tangannya. Bayi ini diberi nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo oleh sorang ulama yang dikenali sebagai Ustaz Abdul Rahman. Bayi ini telah selamat dilahirkan pada 7 mei 2012.

Para ulama di sana telah menasihati ibu bayi tersebut bahawa bayinya bukanlah seorang nabi walaupun ia lahir dari rahimnya sambil memegang Quran. Akan tetapi ia merupakan suatu kehendak Allah SWT yang mana bayi itu dilahirkan dalam keadaan yang sungguh menakjubkan.

Sebelum ini banyak kita mendengar kisah bayi yang dilahirkan mempunyai tanda-tanda keagungan Allah SWT antaranya tulisan kalimah tauhid di bahagian betis bayi. Kini satu kejadian menakjubkan telah berlaku di mana seorang bayi telah dilahirkan bersama sebuah al-quran kecil di dalam genggaman tangannya. Bayi ini diberi nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo oleh sorang ulama yang dikenali sebagai Ustaz Abdul Rahman. Bayi ini telah selamat dilahirkan pada 7 mei 2012.

Thursday, 31 May 2012

Believe Me : I Am "Engineer" 1

Edisi Khas " I'm An Engineer". Kali ini ada gambar2 berkaitan pasal kejuruteraan yang funny2, tapi ader juga yang kene fikir secara kejuruteraan untuk dapatkan fun tue.. Happy engiFUN



Mengapa Doktor Bedah Pakai Baju Hijau?



Selalu dalam bilik bedah kita selalu tengok doktor memakai baju hijau semasa bertugas. Kenapa?

Pada mulanya doktor dikatakan memakai warna putih kerana ia warna yang melambangkan kebersihan.

Bagaimanapun, seorang doktor yang berpengaruh telah menggantikan warna putih dengan warna hijau kerana menurutnya warna hijau lebih sejuk.

Walaupun sukar dipastikan mengapa warna hijau paling sesuai bagi doktor untuk melihat lebih baik di ruang pembedahan, secara umumnya kerana hijau adalah warna berlawanan dengan warna merah.

Warna hijau dapat menyegarkan mata ahli bedah semasa melihat benda-benda berwarna merah, termasuk organ-organ tubuh yang berlumuran darah ketika pembedahan.

LOL: Sebab Musabab Karikatur DiHaramkan Dalam Politik

Sekarang nie ada isu karikatur diharamkan dalam politik dan ramai tertanya " asal lak diharamkan?'. Kan best tenangkan fikiran. Sebab sebenar aper haram korang tengok lah gambar nie. Ader logik????

Sunday, 6 May 2012

Kebaikan Rokok Yang Anda Tidak Tahu


























Pada kotak rokok (kecuali rokok seludup) akan ada tertera perkataan “Amaran Kerajaan Malaysia, merokok merbahayakan kesihatan” , gambar-gambar ngeriss seperti kaki, janin, mulut dan sebagainya. Perokok pasif iaitu orang yang tidak menghisap rokok tetapi menghidu bau asap rokok dari rakan, suami dan sebagainya juga terdedah kepada penyakit kanser, apa lagi yang menghisap rokok. Pendek kata,merokok adalah merbahaya kepada kesihatan.

Tetapi ada penyelidikan yang mutakhir mengatakan yang sebaliknya pula. Menghisap rokok digalakkan pula kerana menghisap rokok dikatakan menghisap rokok ada kebaikannya tersendiri. malah menurut kajian statistiknya ada hubungan positif antara menghisap rokok dan kehidupan kita.


Dalam penerbitan jurnal terkini beliau, Ajoi mengatakan bahawa ada 3 kebaikan menghisap rokok:


AZAN: Bunga Mekar Semasa Azan Berkumandang


 Bunga-bunga yang pada awalnya kuncup berubah menjadi mekar ketika azan berkumandang. Fenomena mengagumkan yang terjadi di Azerbaijan ini (juga terdapat di Turki) telah mendapat perhatian dari media Barat. Lihat keajaiban bunga azan di dalam video di bawah ini.

EKSKLUSIF: Saat Akhir Kematian Bob Kuman (11 Gambar)

 

"Berapa lama sudah melakukan CPR?," soal saya kepada Farid.

"Lebih kurang dua puluh minit bang," balas graduan lulusan Kolej Segi juga kru Penyingkap Fakta 666 itu.

Kedua mereka kelihatan penat namun tetap bersilih ganti melakukan CPR.

Farid melihat tepat ke arah saya menggelengkan kepala. Bibir arwah kelihatan berwarna biru gelap dan tubuhnya  langsung tidak menunjukkan sebarang respon positif.


Dia faham maksud gelengan itu. Mereka telah mencuba kaedah terbaik untuk menyelamatkan Bob namun gagal.


Dua kakitangan ambulan dari Hospital Sungai Buloh tiba di rumah kira-kira jam 4.37 petang tadi dan membuat pemeriksaan teliti ke atas tubuh Bob.


"Tiada denyutan nadi, tiada degupan jantung dan anak mata sudah membesar," jelas kakitangan hospital itu.

"Elok kalau encik memberitahu isteri abang Bob," celah Farid.

Farid ternyata bersedih.

"Macam abang saya. Saya mula menjaga abang Bob sejak 17 April lalu sampailah semalam," bisiknya kepada saya.

Friday, 27 April 2012

WTF!!!:76 Mikroorganisma Misteri Serang ISS




MOSCOW – Saintis Rusia mengenal pasti kira-kira 76 jenis mikroorganisma angkasa lepas yang menyebabkan kerosakan teruk di Stesen Angkasa Lepas Antarabangsa (ISS), menurut agensi berita Interfax.

Timbalan Presiden Akademi Sains Rusia, Anatoly Grigoryev berkata, masalah serangan mikrob itu pernah melanda Stesen Orbit Angkasa (MIR) dan kini ia mula menjejaskan sistem di ISS.

“Mikroflora ini didakwa mampu mengakis logam dan polimer, sekali gus mengakibatkan peralatan gagal untuk berfungsi. Jika pembiakan bakteria misteri tersebut tidak dikawal, ia juga boleh menjangkiti krew,” jelasnya.

Menurutnya lagi, mereka masih tidak dapat memastikan sama ada mutasi mikrob tersebut boleh menjadi sangat berbahaya kerana pada masa ini angkasawan yang berada di ISS hanya menggunakan cecair antibakteria sebagai alternatif utama.

Saintis Rusia merancang untuk menghantar lampu ultra ungu antibakteria untuk membendung masalah yang semakin membimbangkan itu.

Thursday, 26 April 2012

PTPTN: Tarik Balik Bantuan Pelajar Tidak Berprestasi




Isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) terus menarik perhatian persidangan Dewan Negara apabila seorang Senator hari ini mencadangkan supaya PTPTN melihat kemungkinan untuk menarik balik pinjaman kewangan kepada pelajar yang gagal mencapai keputusan memuaskan dalam pengajian mereka.

Senator Chiew Lian Keng berkata ini bagi memastikan supaya pelajar yang mendapatkan bantuan PTPTN sentiasa memberi perhatian dalam pelajaran mereka dan seterusnya mengelakkan mereka daripada tercicir dalam pengajian.

“Saya merasakan baik kita tarik balik ataupun menghentikan sahaja pinjaman PTPTN kepada pelajar yang gagal mencapai keputusan baik dalam peperiksaan di universiti,” katanya pada sesi perbahasan persidangan Dewan Negara.

Hanya Mitos: Panaskan Enjin Waktu Pagi Hanya Mitos




Upacara memanaskan enjin adalah antara amalan yang sinonim dengan hampir semua pengguna kenderaan di seluruh negara. Tak kiralah sama ada pemandu kereta, lori, van, bas sekolah, kereta kebal, motosikal berkuasa rendah dan sebagainya termasuk helikopter.

Biasanya amalan ini dilakukan pada waktu pagi sebelum ke tempat kerja atau ke sebarang destinasi. Ada yang memanaskan enjin selama satu minit. Ada yang memanaskan selama 5 minit. Ada yang keluar rumah, hidupkan enjin kereta, masuk rumah, sarapan, pakai stokin, pakai kasut, kunci pintu dan baru terhegeh-hegeh masuk kereta untuk memulakan perjalanan. Makan masa dalam 15 minit juga. Golongan kaki panaskan enjin seperti itumesti bangun awal. Semua ini dilakukan kononnya demi untuk menjaga enjin. Demi untuk memastikan jangkahayat enjin panjang dan sentiasa berprestasi tip top.

Soalnya sekarang adakah pemanasan enjin ini perlu dilakukan? Apa kebaikannya dan apa keburukannya? Lagi satu kalau anda bijak laksana, siapa orang yang mula-mula panaskan enjin kenderaan di Malaysia ni?

Di negara-negara yang mementingkan penjagaan alam sekitar untuk kehidupan dunia yang lebih baik di masa mendatang, pemanasan enjin adalah tidak digalakkan dan sesetengahnya ditegah. Negara Kanada telah memulakan kempen nasional mereka untuk mengurangkan pemanasan enjin yang tidak diperlukan. Kempen yang sama turut dilakukan di Jepun , United Kingdom dan di Amerika Syarikat. Ada di antaranya sudah menetapkan satu undang-undang bahawa enjin kenderaan tidak boleh dibiarkan hidup dalam keadaan idling melebihi 5 minit atau 3 minit bagi kenderaan ringan. Kenapa perkara ini ditegah?

The Canadian Office of Energy Efficiency telah bersetuju bahawa cara yang terbaik untuk memanaskan enjin adalah dengan memandunya. Walaupun suhu persekitaran berada di takat -20 darjah selsius, mereka menyarankan enjin kenderaan hanya perlu dipanaskan pada sekitar 15-30 saat sebelum meluncur ke jalanraya. Bayangkanlah berapa agaknya suhu di Malaysia?

Entertainment: Hattan Bergelar Datuk



With great power comes great responsibility”, satu kata-kata hikmah yang amat bersesuaian dengan tajuk artikel ini. Tahniah kami ucapkan kepada Hattan atau nama sebenarnya Mohd Sukri Shahabudin setelah dikurniakan Darjah Kebesaran Mahkota Pahang Peringkat Kedua, Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk.

Menurut Media Hiburan, Hattan yang popular dengan lagu ‘Rindu Bertandang Lagi’ menerima anugerah tersebut daripada Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah, di Balairung Seri Istana Abu Bakar, Pekan.

Flying Kiss Dari Ustaz Azhar Cute

Flying Kiss Ustaz Azhar Cute...Hai3 pandai ustak gura...terbaik




Wednesday, 25 April 2012

Monday, 23 April 2012

Bukti Bergambar: Sebalik Kebenaran Senibina Putrajaya Bercirikan Freemason

Bukti Bergambar: Sebalik Kebenaran Senibina Putrajaya Bercirikan Freemason

Percaya atau tidak, ramai diantara kita yang yakin dan tahu bahawa banyak senibina di Malaysia ini diselitkan dengan unsur-unsur freemason. Namun begitu ramai pula yang menyangkal dan tidak percaya akan freemason ini. Namun begitu sebagai pendahuluanya sama-samalah anda renungkan 3 hadith Nabi SAW ini.

    “Barangsiapa menyerupai suatu kaum maka dia termasuk dari golongan mereka”.
    (HR Abu Daud dan Imam Ahmad dari Ibnu Umar.)

    “Tidak termasuk golongan ku orang-orang yang menyerupai selain golongan umat ku (umat Islam)”.
    (HR Tirmidzi dari Amru bin Syu’aib dari ayahnya dari datuknya.)

    “Jangan kalian menyerupai orang-orang Yahudi dan Nasrani..”
    (HR Tirmidzi.)


Semenjak Google Earth berada di alam siber beberapa tahun lalu, pelbagai penemuan yang memeranjatkan dijumpai. Di Malaysia khususnya, kita pernah dikejutkan dengan penemuan satu tanda salib yang besar berada di atas bumbung bangunan perpustakaan Kolej Universiti Sains dan Teknologi Malaysia (KUSTEM) di Terengganu.

Gambar Salib di Bumbung Kolej Universiti Sains dan Teknologi Malaysia (KUSTEM), Terengganu


WTF: Gadis Cun Hina Allah Kerana Sayang Boyfriend


Awek cun yang menghina Allah S.W.T kerana sayang boyfriend... Kesian aku tngk

EDISI LUCU :Kisah Rumit Pasangan Suami dan Isteri

Laki telefon,
Yang oii... Abang kat kedai mamak ni... Awak nak pesan apa-apa?
Bini jawab,
Tak mau bang, bini awak diet...
Laki pun balik rumah, goyang tangan tak beli apa-apa...
Sampai rumah, tengok bini tarik muka moncong macam cencorot
Siap majuk-majuk... Lari tidur bilik sebelah....
Bila laki tanya balik,
Kan tadi awak yang tak mau pesan apa-apa yang oiii....
Bini jawab,
memangla orang kata tak mau apa-apa...
Tapi belikan jer la apa-apa....
Kalau abang beli apa-apa kita makan jerrr....
Eh, bini aku ni... Yang mana satu ni?

-----------------------------------------------------------------

Sunday, 22 April 2012

7 Janji dan Sumpah Iblis Terhadap Wanita

Iblis laknatullah membisikkan kepada para wanita bahawa apa jua pakaian termasuk hijab tidak ada kaitannya dengan agama, sebaliknya ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan. 


Apabila seorang wanita masih bertahan dengan prinsip hijabnya, maka syaitan beralih dengan strategi yang lebih halus.


Bagaimanakah caranya? 

1. Membuka Bahagian Tangan 

Kebiasaannya telapak tangan sudah terbuka, maka syaitan membisikkan kepada para wanita agar ada sedikit peningkatan fesyen, iaitu membuka bahagia hasta (siku hingga telapak tangan). 


"Ah!Tidak apa-apa, kan masih pakai tudung dan pakai baju panjang."Begitu bisikan syaitan. 


Akhirnya si wanita menampakkan tangannya dan ternyata para lelaki melihatnya juga seperti biasa. 


Maka syaitan berbisik, "Hah,tak apa-apa kan?" 

Saturday, 21 April 2012

Jom Kira Umur Kita Mengikut Tahun Islam yang Sebenar!



Seperti yang kita tahu, umur kita ini dikira menggunakan kalendar Masihi dan bukan mengikut tahun atau kalendar hijrah. Pernahkan anda terfikir berapa umur anda sekarang jika dikiran menggunakan kalendar Hijrah? Aried sendiri teringat kepada kata-kata Ustaz yang menyatakan bahawa umur kita ini sebenarnya ada 2 iaitu:

1. Umur Tahun Hijrah (ISLAM)

2. Umur Tahun Masihi

Apabila ditanya sama ada umur tahun hijrah dan tahun masihi yang mana lebih banyak, ustaz nyatakan umur hijrah ini lebih banyak. Jom kita kira.

Jom Kira Umur Kita Mengikut Tahun Islam yang Sebenar!

1. Klik IslamCity

2. Masukkan kelahiran anda

3. Dapatkan tahun kelahiran hijrah anda dan tolak pada tahun hijrah ini.

Contohnya lihat gambar dibawah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...