APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Thursday 17 November 2011

SUKAN SEA 2011: Video Malaysia vs Indonesia 1-0

Malaysia 1 – 0 Indonesia

Begitu lah keputusan rasmi perlawanan bola sepak Sukan SEA XXVI yang berlangsung pada 17 November 2011.Perlawanan yang agak menarik yang dipamerkan oleh pemain-pemain kebangsaaan.

Dalam perlawanan ini,dapat kita lihat pemain bermain dengan lebih matang.Kawalan bola yang baik dan pertahanan yang jitu yang berjaya membuat kita beroleh kemenangan walaupun berdepan dengan ribuan penyokong fanatik tuan rumah.



Gol tunggal yang juga gol kemenangan Malaysia yang dijaringkan oleh Syahrul Azwari telah menyebabkan penyokong tuan rumah terdiam.

Awal babak kedua,benteng pertahanan Malaysia mula kelihatan terleka dan menyebabkan serangan yang agakberbahaya datang dari jentera serangan Indonesia.Namun kecekapan penjaga gawang negara,Khairul Fahmi Che Mat yang sememangnya berpengalaman dapat menampan serangan daripada pihak lawan.

Keadaaan padang yang agak tidak sempurna juga mencacatkan kelancaran perlawanan.Ramai pemain yang tergelincir dan hantaran bola tidak dapat dihantar dengan sempurna.

Indonesia hanya menurunkan skuad kedua mereka setelah menyedari mereka layak ke pusingan separuh akhir.Mungkin Indonesia ada maksud di sebaliknya.Mungkin juga dengan cara ini mereka boleh merehatkan pemain utama mereka bagi mendapatkan rehat secukupnya bagi menghadapi pusingan yang seterusnya.Apa yang pasti setiap pasukan mempunyai rahsia strategi yang tersendiri.

Apa yang diharapakan semoga pemain-pemain Malaysia dapat beraksi dengan cemerlang hingga dapat membawa pingat emas buat skuad bola sepak Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...