APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Monday 24 October 2011

Kisah Budak 3 Tahun Merawat Ayahnya Yang Lumpuh

Kisah seorang kanak kanak perempuan yang baru berusia tiga tahun menjadi tumpuan dan dia hidup disamping sang ayah setelah ia mengalami kecelakaan dan tak dapat lagi berjalan.  (China News). Kanak kanak yang diberi nama Dong Xinyi merawat sang ayah, Dong Jian (26) dan juga membersihkan kotorannya.


Mengambil air untuk memandikan sang ayah

Membawa air untuk membersihkan badan sang ayah

Mengambil tuala untuk mengelap badan sang ayah setelah mandi
Memasak makanan untuk sang ayah

Xinyi lahir di sebuah keluarga petani di Kota Huanghia di Provinsi Shandong, China, tahun 2007. Beberapa bulan kemudian, sang ibu meninggalkan rumah dan membawa Xinyi setelah Dong Jianlumpuh akibat kemalangan. Namun, awal tahun ini, sang ibu mengirimkan Xinyi kembali ke sang ayah. Tidak diketahui mengapa ia melakukan hal itu. Hanya saja, sejak saat itu ia kemudian merawat sang ayah.

"Ia segalanya bagi saya. Setelah kemalangan, isteri meninggalkan saya. Manakala ayah dan ibu tiri saya bahkan tidak peduli. Saya bahkan pernah berfikir mahu bunuh diri," katanya.

"Namun, kini Xinyi adalah di sini dan saya sangat kagum pada dirinya," katanya.
Menjaga sang ayah yang sedang berehat
Gambar terakhir memperlihatkan Xinyi sedang mengambilkan minuman untuk ayahnya. Semua ini dilakukan Xinyi karena kasih sayangnya kepada sang ayah.Kisah anak ini yang masih berumur 3 tahun merawat ayahnya seorang diri merupakan suatu hal yang luar biasa.

Di Malaysia, kita dijamuselerakan dengan kes2 pembuangan bayi yang semakin berleluasa. Ada yang dicampak ikut tingkap...dan yang paling terbaru, kelar bayi lepas dilahirkan kerana bekas kekasih tidak mahu menerimanya.

Apo Dah Jadi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...