APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Sunday 30 October 2011

Teknologi: Payung Tanpa Kanopi, Hanya Guna Udara


Assalamualaikum dan selamt petang semua.

Heh, naper hidung beringus muka merah2.?. Hah, skang musim tengkujuh sudah pun bermula. Ambil berat kat kesihatanyer. Jangan sampai jatuh sakit. 

Musim hujan sinonim dan sebati dengan erti kebasahan. Semuanya nampak segar dan sejuk. X der lagi panas2. Ada orang bila panas...dok melalak "heh, panas giler, kalo ujan best gak ni". Begitulah  more or less sound efeknyer. Hah skang dah musim hujan, nanti ader ler manusia yang biadap tak reti bersyukur potpet "heh hujan lagi, bila la nak panas nie". Bersyukurlah


Time nie la payung2, baju ujan menjadi rebutan bak pisang goreng panas. Teknologi buatan manusia tue menjadi tumpuan dan serbuan ramai di pasaraya, mydin, giant supermarket, super junior???. Eh ni group korea nih. Sehinggakan ader yang pege kedai balik dalam keadaan tidak bermaya, merintih kepiluan disebabkan kehabisan stok2 payung dan baju2 hujan. Ha3, aku pun penah kene gak masa tue.

Payung yg korang ader kat tangan korang skang ni ader kanopinyer kan dan berkaki. Tapi penah korang lihat payung yang berkaki sahaja?. Tanpa kanopi perlindungan?. Jom kita tinjau teknologi buatan Korea Selatan yang kreatif serta mesra alam.

Pereka korea selatan, Je Sung Park dan Woo Jung Kwon, menciptakan payung yang luar biasa “Payung udara”. Payung ini tidak memiliki kanopi plastik. Digantikan oleh udara yang megah tirai yang terbentuk dari udara mantap tertiup dari pipa ramping.

Payung udara dalam inovative merupakan konsep yang menggunakan tenaga angin untuk membentuk tirai udara udara yang datang ke outlet, dan berperilaku seperti sebuah payung yang mampu menghalang air hujan. Anda dapat dengan mudah mengawal ukuran panjang dan udara-tirai.



 sumber: games


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...