APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Sunday 23 October 2011

Ragam Makan Guna Chopstick


Pernah pegi negara China???..Tak pun Jepun??? Saya sendiri belum perjejakkan kaki berjari 20 ploh kat negara yang ditaip tersebut. Mengapa?. Duit bolom ckup dan cokop2 untuk memberi nafkah kat pewrot jer...Heh!...


Ops..k.. berbalik kepada cerita penggunaan chopstick nie...kat Malaysia yang tercinta ini pun banyak. Leh le menyusahkan diri dan moto anda ke mydin berdekatan. Kat pantai timur ni tempat nilah yang paling fofular. Sampai aku penah jumpa makhluk2 Allah yang tak sepatutnya berada dalam tempat yang penuh ngan jemaah-jemaah setia termasuklah aku.

K masa kecik2 dulu pun..aku pernah gak membuang keringat aku belajar makan guna chopstick...guna lidi...Kih3..zaman2 camni seme menda nak cuba...Sampai penah fikir 'aper rasa taik cicak yang dok bertempek kat lantai tu'

Aku dan ramai lagi yang telah dan pernah walaupun cobaan nya hanya sekali untuk menggagahkan diri and jari jemari untuk menggerakkannya demi sesuap nasi dan sejemput lauk.

Alahai...yang dah pakar senang la...begitu juga ngan orang yang namanyer Zulfaqar, member skolah menengah aku. Sbb nickname member aku ni 'Pakar'..So mmang pakarlah beliau mendulang lauk pauk menggunakan alat berteknologi tinggi lagi simple ini.

Yang menjadi masalahnyer..buat mereka yang baru nak belajar pakai menda alah 2 batang kayu nie ha..termasuklah aku..Kemain lagi eksyen dan masih lagi tak sampai tahap takabbur tunjuk kat orang.  Kalo makan tue..angkat tinggi chopstick tue...Wei bukan chicken chop...jgn silap pronoun. Waaaa...malah ader yang sampai tercucuk batang hidung sendiri+taik idung yang masih tersimpan rapi disana..

Cedok nasik pertama kali, hanya peroleh 2 bijik nasik jer...cedok lagi dan lagi ARGGGGGGGGGGGGGGGHHH...last2 aku pakai sudu dan garfu jer...kih3...padan muka aku..

Sekian.......

Moral: Kalo dah cuba banyak kali pun masih tak dapat2...bermakna anda telah berusaha tapi gagal...Ianya lebih bbermakna daripada korang tak mencuba aper2 dan gagal dalam suatu perkara. Mudah kata..perkara tu x suai ngan anda...tak matching omputih kater..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...