APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Tuesday 25 October 2011

Rasuah: Penafian Sarjan Yang Didakwa

KUALA LUMPUR — Seorang anggota polis berpangkat Sarjan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan memperoleh rasuah daripada seorang pemilik kilang pisau, tahun lalu.

Ahmad Sazali Md. Desa, 52, didakwa secara rasuah memperoleh wang tunai RM2,000 daripada Lian Huat @ Lim Kim Huat sebagai dorongan untuk tidak mengambil tindakan dan melepaskan dua pekerja Lim yang ditahan mengikut Seksyen 15 (1)© Akta Imigresen.

Tertuduh yang bertugas di Bahagian Sisasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras di sini didakwa melakukan perbuatan itu di pejabat Bahagian Siasatan Jenayah, Tingkat 3, Blok B, Balai Polis Pudu, Cheras pada pukul 12 tengah hari, 30 Nov 2010.

Untuk kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 24 akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 atau yang mana lebih tinggi.

Hakim Rozilah Salleh membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM5,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 10 Nov untuk sebutan manakala 22 hingga 24 Nov untuk perbicaraan kes. — Bernama

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...