APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Wednesday 26 October 2011

Pemandu Bas Terkacak Jadi Rebutan di China

Assalamualaikum dan selamat petang...

Kisah seorang pengkhidmat pengangkutan awam telah menjadi sebutan hampir disetiap bibir gadis gadis di China. Ngaper jadi gitu???.Saper mamat nie. Beliau bukan seorang yang selalu masuk dalam kotak...yang disebut sebagai TV...Aku sebut talibesen jer.Kih3

Mamat nie hidup dan menggunakan gas oksigen sebagai penyambung nyawa selama 2 lpoh 7 tahun. Jadi umurnyer korang leh teka sendiri. Wahhh..lajunyer korang baca yer..X sabo nak nengok si mamat nie.


Mamat nie diberi nama Xiong Xingyuan dan tinggal di Wuhan, China. Fotonya yang tampan dan menjadi tampalan2 gadis China kat wall mereka kamar mereka (kalo ader) telah tanpa segan silu berlegar legar di ruang maya or internet tanpa batasan nie.

Sebagai makhluk yang memang ader naluri untuk bersosial, tentunya gambar2 tersebut di tag or didownload untuk kegunaan peribadi lalu disebarkan oleh mereka2 yang suka citer2 hot camnie. Facebook, Twitter dan blog dan segala bagai jenis jaringan sosial lagi digunakan sebagai pengantara pilihan.

Berikut gambar mamat nie sedang memandu bas sambil diperhatikan wanita wanita. SAtu lagi korang persan x kat blakang tu ramai penumpang wanita.Jangan buat muka yang pelik dulu. Meh nak citer...


Mamat ni sensasi kerna kaum Hawa disana mengatakan face mamat nie sebijik rupa dngan  pelakon remaja terkenal Hong Kong, Daniel Wu. GAmbar kat bawah
Daniel Wu

Erm memang ramai lah yang menunggu kehadiran bas ini dan pastinya berlaku masalah tempat duduk dalam bas tu nanti.Tapi no hal punyer sebab ader yang sanggup berdiri dalam bas tersebut demi menatap wajah Xiong Xingyuan. 

Jangan tak tau, mamat nie ader nickname. Dia tidak pun meminta nick name tersebut sebab???.. Dia dah ader nama. Akan tetapi orang rmai bg gak nickname kat mamat ni iaitu: Shuai Xiong taupun perkataan sinonimnya si tampan Xiong yang mempunyai ketinggian 180cm.

Yang paling best lagi kata pencinta pencinta Xiong, dia sangah sopan santun dan lemah lembut melayan penumpang. Mlah tidak pernah mengalami kemalangan secara fizikal sepanjang 7 tahun menjadi seorang pemandu.

Dia ni memulakan tugas sebagai pemandu selepas menamatkan pengajian di sekolah tinggi.  Xiong menegaskan dirinya tidak mencari publisiti murahan seperti mana yang dituduh banyak pihak. " Dalam pekerjaan, kita harus melakukan tugas yang diberikan dengan baik. Saya buknnya artis mahupun bintang"kata Xiong.

CAmner korang?. Kalo mamat nie kat Malaysia, aper korang buat?. Hu3 pastinya banyak mata produser ,pengarah filem dan lensa lensa kamera meneropong bagi tawaran filem.


Sekian....

p/s Saya memohon maaf jika artikel ini merobekkan hati, mengguriskan jiwa sesetengah pihak. Tiada niat pun.


sumber:chinadaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...