APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Sunday 23 October 2011

Berita: HIMPUN Jelajah SEluruh Negara


SHAH ALAM – Himpunan Sejuta Umat, Selamatkan Akidah Islam (Himpun) akan bergerak ke seluruh negara selepas Pengerusi perhimpunan berkenaan menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin minggu depan sebelum bertemu dengan Raja-Raja Melayu dan Menteri-Menteri Besar di setiap negeri.

Pengerusi perhimpunan yang juga Presiden Teras Pengupayaan Melayu, Mohd. Azmi Abdul Hamid berkata, pihaknya akan membentangkan 10 usul Deklarasi Himpun pada pertemuan tersebut sebelum mengadakan perhimpunan di seluruh negara.

“Sepuluh Deklarasi Himpun yang kita tuntut ini merupakan hal-hal yang memang dipersetujui Islam.

“Ia juga bagi memberitahu orang lain supaya menghormati dan memahami suara kita,” katanya pada sidang akhbar selepas perhimpunan yang diadakan di Stadium Shah Alam di sini semalam.

Tegasnya, perhimpunan semalam menuntut supaya kerajaan memastikan undang-undang pencegahan yang tegas dan kukuh bagi memelihara kemuliaan Islam dalam Perlembagaan.

“Kita juga meminta kerajaan mengambil langkah segera menggubal undang-undang khusus untuk mencegah gejala murtad dan kegiatan memurtadkan umat Islam di negara ini,” katanya.

Pada perhimpunan yang bermula pukul 2 petang dan berakhir pukul 6 petang itu, lebih 10,000 orang hadir walaupun tidak mencapai sasaran 100,000 peserta.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...