APO DAH JADI : Jutaan TErima Kasih Untuk Setiap Klik Geng Semua...Sebab jadi penghidup blog ni...Saya akan membalas blogwalking geng semua yang datang selagi mampu

Tuesday 18 October 2011

Ikat,samun Mangsa Rugi RM 30,000

KAJANG: Sepasang suami isteri bukan saja diikat tiga lelaki bersenjatakan tiga parang panjang, malah turut kerugian RM30,000 selepas rumah mereka disamun dalam kejadian di Sungai Long, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 pagi itu, pasangan terbabit sedang nyenyak tidur sebelum dikejutkan dengan kehadiran tiga lelaki berparang dalam bilik tidur mereka.


Menurut sumber polis, mangsa terkejut selepas mendapati tiga lelaki dipercayai warga asing yang memakai topeng itu mengacukan parang ke arah mereka dan diberi amaran agar tidak melawan.

Katanya, mereka kemudian mengikat mangsa dengan menggunakan kain, manakala isterinya pula diikat menggunakan wayar elektrik.


“Mereka diletakkan di atas katil dengan dikawal seorang perompak bagi mengelakkan pasangan itu melepaskan diri.


“Mangsa dipaksa memberitahu tempat menyimpan barang berharga dalam rumah itu sekiranya mahu selamat,” katanya di sini, semalam.

Sumber berkata, bimbang dicederakan, mangsa memberitahu tempat barang berharga mereka disimpan.


“Selepas menggeledah rumah mangsa, ketiga-tiga perompak itu melarikan diri. Mangsa yang melepaskan diri dari ikatan kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Kajang,” katanya.

Menurutnya, antara barangan berharga dilarikan perompak ialah barang kemas, telefon bimbit, kamera digital dan komputer riba. Semua dianggarkan bernilai RM30,000.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab mengesahkan menerima laporan dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...